בטיחות איכות ולוגיסטיקה סביבה  
 
אין סיבה לפאניקה.
התקשורת מגזימה!

צבי פורר, המנכ"ל הותיק של איגוד ערים לאיכות הסביבה חיפה טוען שמפרץ חיפה לא יושב על חבית אבק שריפה. 14 שנה שהוא נחשב לאחת הדמויות הדומיננטיותוהקשוחות באיזור המתועש ביותר במדינה.
"בשנים האחרונות אני יכול לומר שהתעשיה מדברת בשפה שלנו, זה בהחלט הישג".
הוא אומר. יש עם מי לדבר.

מוטרדים מהענין האפור המתאבך לעיתים מעל איזור התעשייה הגדול ביותר בארץ,ביקשנו לדעת אם אמנם פצצת זמן מתקתקת בלב קיריית החרושתהצפופה בעלתהתדמית המאיימת, בין בתי הזיקוק ומפעלי הכימיקלים.

צבי פורר, מנכ"ל איגוד ערים לאיכות הסביבה חיפה, לא התכחש לסכנה, ובכל זאת דבריו אמרו מתינות ואיפוק, וארשת פניו רגועה: אן סיבה לפאניקה. התקשורת מגזימה.

פורר, בוגר הנדסת כימיה בטכניון, מהבולטים שבמייסדי איגוד ערים לאיכות הסביבה, ופעיל בו כבר 14 שנה. כבר שנים שהוא נחשב לאחד "הקשוחים" בענף, מבקש לעצב איגוד מקצועי ואמין לפי המודל החולצלארצי הנחשק, תוך כדי התמודדות עם
הדקויות והדיקדוקים האופיינים לחיפה ובנותיה.

ספר על האיגוד, האר את עינינו
איגוד ערים לאיכות הסביבה הוקם על יסודות היחידה לאיכות הסביבה של עיריית חיפה, שהייתה היחידה הראשונה שהוקמה בארץ, ב-57. ראש העיר היה אז אלמוגי. הוא הביא נציג מחו"ל שעבד אז ב-W.H.O ארגון הבריאות העולמי. אם אינני טועה בתאריך, זו הייתה השנה שבה הוקם השירות לשמירת איכות הסביבה בראשות ד"ר אורי מרינוב.
בערך בסוף 1982 הוקם איגוד ערים חיפה לאיכות הסביבה. האיגוד כולל את חיפה ולוויניה: הקריות, הקיבוצים באיזור, רכסים, גשר וטיבעון. אוכלוסיה של 500,000 תושבים.
מדובר באיזור התעשיה הגדול ביותר במדינת ישראל, שמשתרע מקריית ביאליק בצפון עד טיבעון במזרח . בתי הזיקוק ו"כרמל אולפנים" אינן שייכים לשטח הביקורת של האיגוד.
זה איזור תעשיה אקסטריטוריאלי. אנחנו מטפלים בו בעזרת האצלת סמכויות שקיבלנו מהשר לאיכות הסביבה או מנציב המים. איגוד ערים כולל רק יחידות עירוניות או כאלה ששייכות לשלטון המקומי, והשטח האקסטריטוריאלי עדיין איננו שייך לשלטון המקומי".

המון עבודה. הצוות גדול?
אנחנו 15 איש. למעט שני עובדים כולנו כאן אקדמאים, עם תואר שני ושלישי, שבעה מאיתנו מהנדסי-כימיה".

אנחנו מכירים לפחות שלושה גופים שמטפלים בענייני איכות הסביבה. מבחינת הסטטוס, מי ההורים שלכם? אתם כפופים לעיריה? למשרד הממשלתי?
השאלה הזו מטרידה אותנו, כי זכור לנו שלאחרונה הגעתם לאירוע, וסרבו להכניס אתכם, שאלו מי אתם ומהן הסמכויות שלכם.

"אנחנו כפופים למועצת האיגוד. האנשים שיושבים במועצת האיגוד הם נציגי העיריות החברות באיגוד. הסמכויות שלנו מואצלות מהעיריות: חוק התיכנון והבניה, חוק רישוי עסקים, חוקי עזר עירוניים,חוקי עזר של האיגוד. אני, מנכ"ל האיגוד, מייצג את השר לאיכות הסביבה בצווים אישיים שיש בסמכותי להחיל על המפעלים הגדולים. בתחום זה אני מתפקד כנציג השר בפועל, ולא כנציג האיגוד. בנושא השפכים אני נציג של שר החקלאות ונציג המים".

איך מתמודד הצוות שלך מול הנציגות החזקה של התעשיה? לא קל להתמודד עם מהנדסי התעשיה רב-העוצמה של המפעלים הגדולים.
"בעניין הזה אני יכול לומק לך שאנחנו מקפידים לשמור על השם הטוב שלנו. זה אחד הדברים המרכזיים שיש לנו למכור. במשך השנים הצלחנולהתמודד היטב נגד טובי המהנדסים של התעשיה. לא פעם הגענו לבג"ץ ויצאנו טוב, כי הקפדנו על מקצועיות.אנחנו מעורים בסוגיות הבוערות של התעשיה, ולכן מצליחים לנהל עם נציגיה דו-שיח. אני יכול לומר לכם שההתקדמות הגדולה ביותר שהיתה לנו בשנים האחרונות, מתבטאת בכך שהתעשיה מדברת בשפה שלנו. כשאנחנו שולפים מושגים מהטרמינולוגיה ועל איכות הסביבה, המפעל בהחלט יודע על מה אנחנו מדברים. הויכוח המרכזי היום בינינו וביניהם הוא על לוח זמנים, אבל לא על עצם הסוגיות שדורשות טיפול. על כך יש הסכמה, זו בהחלט התקדמות גדולה של העשור האחרון, התעשיה מדבר בלקסיקון של איכות הסביבה.
לפני 14 שנה אף חד לא חלם שזה יקרה".

חזרת והזכרת את בתי-הזיקוק, זהו תחום בעייתי במתחם הגיאוגרפי של חיפה ובנותיה, לא צריך להיות מומחה לאיכות הסביבה כדי להכיר את המושג, שתבעה העיתונו הארצית: מפרץ חיפה - פצצת זמן של חומרים מסוכנים. אתה מצדיק
את הקביעה?

"לא. לא. להיפך. העובדה שיש במפרץ חיפה מפעלים גדולים מאפשרת לנו להתמודד עם תעשיינים מקצועניים, למען האמת, אנימפחד הרבה יותר ממפעל קטן שמחזיק כמה חביות עם ציאניד, מאשר ממפעלים מסודרים כמו בית הזיקוק, "כרמל אולפינים"
או "חיפה כימיקלים" שמחזיקים טונות של חומרים מסוכנים. לא שאני מזלזל חלילה בפוטנציאל הסכנה שלהם, בל "פצצת זמן" זה מושג עיתוני, שמציג את הדברים כאילו בכל רגע הם עומדים להתפוצץ, שוב, אני מאמין שדווקא התעמתות עם מפעלים גדולים
ומאורגנים היא לטובת העניין. יש עם לדבר. חוץ מזה, אנחנו עושים את המקסימום: הקמנו יחידה לחומרים מסוכנים, זו יחידה חדשה לגמרי שמורכבת ממיטב אנשי-המקצוע.
אני רואה את עיקר העבודה שלנו בפעולות מניעה, אם מתרחש ארוע שמעורבים בו חומרים מסוכנים - זה סימן שהמערכת כשלה. אני רוצה להגיע למצב שבו לא יהיו ארועים, בזה אנחנו רואים את התפקיד שלנו, לשם כך דרושה עבודה קשה של פיקוח ובקורת. צריךלבדוק את נוהלי הבטיחות,לדרוש מהמפעלים בדיקות לזיהוי הסיכונים בתהליכים כימיים (בשיטת hazop), לדרוש שיהיו קשובים להמלצות שלנו".

דרישה במובן של המלצה או כפיה?
"עד היום מאוד השתדלנו שלא להגיע למפעלים מה לעשות... אבל אם אין ברירה".

למה אתה מצפה מנציגי הבטיחות של המפעל שעובר מולך? איך אתה רואה את התיפקוד השוטף האופטימלישלכם זה מול זה?

"המגמה היא לתת למפעלים לבדוק את עצמם. המעלים מכינים תיק מפעל עם תיעוד בדיקות תקופתיות. הרשויות לא מסוגלות לבדוק אתכולן, אין כח אדם שיתמודד עם העומס.
לשם כך עומדת להתקבל החלטה שתיק המפעל ישאר במפעל, והרשויות תבקשנה אותו רק לצרכי בדיקה. כך לא יהיה מצב של הצפת הרשויות בניירת. מה לעשות, אין שום גוף בארץ שמסוגל להתמודד עם טרגדית תיקי-המפעל".

עליכם מוטלת החובה לבדוק את התיקים או שאתם מעבירים את הבדיקה למסגרת ארצית?
"הבדיקה מוטלת על זה שנותן את הרשיון, קרי: הרשות".
ומי בודק בפועל?
"אנחנו. לשם כך הקמנו את היחידה הזו שאחד התפקידים שלה היה לטפל בתיקי המפעל. האחריות היא של המפעל. גם לפי חוק. מנסיון, מפעלים שהכינו את המסמך הזה יצאו נשכרים, הם למדו ממנו המון. היום אנחנו מבקשים להגיע למצב בו המפעל
מכין לעצמו תיק, מתקן את מה שדרוש תיקון ושומר את התיק אצלו".

רק שלפעמים לא המפעל מכין את התיק, אלא גופים חיצוניים שעומדים בין הרשות למפעל.
"אני בטוח שכל מפעל בינוני ומעלה לא יעז שלא לתת לנציג המפעל להתשתתף בהכנת התיק. גם אם הוא נעזר בגורם חיצוני".

אתם באמת מסוגלים לבדוק ביסודיות את אופני היישום של תיקי המפעל?
"היום המצב בשטח לא מי-יודע-מה. מוזנח.לא בודקים את תיקי המפעל,לא מישמים את ההוראות החשובות לשם כך הקמנו את היחידה המיוחדת".

נחזור ברשותך לתקתוק השעון. אתה בפירוש מצהיר שמפרץ חיפה הוא לא פצצת זמן של חומרים מסוכנים, שהתעייה מודעת ועירנית ונמצאים בדיאלוג מתמיד עם איגוד ערים לאיכות הסביבה. ובכל זאת, לא חסרות בעיות אקוטיות בסוגיית
הטיפול בחומרים מסוכנים באזור.

"כן.בישראל בודקים את המפעל רק על-פי התרחיש הגרוע ביותר (worest casr-scenario).
זה גם פוגע בתכנון האזורי, ומציד תמונה מעוותת של המציאות. עוד ראינו שמעולם לא בדקו את האינטרקציה בין מפעלים. הנה, כשהיתה לא מזמן שריפה ב"חיפה כימיקלים" התברר שלא הגיעו מספיק מים לכיבוי כי המפעל השכן קירר קודם את המכילים שלוף דאג לעצמו. אנו מבקשים לראות את התמונה השלמה באופן אינטרגטיבי, הצלחנו, לפני שנתיים, לשכנע את המשרד לאיכות הסביבה שצריך לערוך סקר איזורי שבודק גם את יחסי הגומלין בין המפעלים, את ההשפעה של ארוע באחד מהם על האחר, הסכנה לאפקט דומינו, ראקציות שרשרת. כשהתחלנו ללמוד את הנושא התברר לנו שיש בעולם, במיוחד במידנות צפופות אוכלוסין, מתודולוגיה שבודקת אזור תעשיה ולוקחת בחשבון בנוסף ל- worst case גם ה- most probababie case (התרחיש המתקבל ביותר על הדעת), את גורם אפקט הגומלין בין הארועים, מה שמעולם לא הוחשב בישראל.

בהולנד קבעו בחוק את סיכויי ההסתברות של אדם להיהרג, אם האזור של מקום מגוריו הקבוע נחשף לסכנה, אם מזדמן לו לבלות שעות מספר במקום שהתרחש בו ארוע או אם הוא עובר במיהות בכביש שנחשף לחור מסוכן. ברור שזמן החשיפה הוא הרבה יותר קטן למי שעובר בחטף בכביש, מארש מי שנחשף במשך 224 שעות לסכנה. השיטה הזו הוכנסה כבר היום בדרישה סטאטוטורית ל-תמ"א 30, היא תכנית מיתאר ארצית דרום המפץ. כדי לאשר את תכנית המיתאר יצטורכו לבצע את הסקר האינטרגטיבי. דדבר נוסף שמטריד אותי: אני רוצה שעבודת הסקר לא תמומן על-ידי המפעלי. כמי שעבד בחברת תיכנון ובמפעל וכמי שעובד היום ברשויות, אני אומר שכסף שמשלם מפעל - ויהיה זה המפעל הטוב ביורת והישר ביותר - משפיע על התוצאות. אני לא אומר שהתוצאות שאני מקבל הן לא נכונות, אבל הן בפירוש לא כל התוצאות. אני רוצה, לראשונה, לערוך סקר במימון חיצוני, של משרדי הממשלה ולא של המפעלים.

מה תהיינה ההשלכות של אימוץ מסקנות הסקר?
"יש כמה פרוייקטים אזוריים לוחצים: הרחבת שדה התעופה, למשל. יש בו שתי בעיות: קודם כל, מטוסים יותר גדולים מסתובבים באזור, מה יקרה אם חלילה מטוס כזה יפול על מפעל שמחזיק חומרים מסוכנים? העבודה הזו תבציע לנו על הנקודות האדומות:
על מה שצריך לשפר כדי להביא את הזור לרמה סבירה. כדי שזה יעבוד נצטרך את שיתוף הפעולה של המפעלי, נצטרך ללחוץ על המפעל כדי שישתפר ויגיע לרמה הסבירה הזו, רמת היעד שלנו. אני לא רוצה להפיל פרוייקטים במפרץ בגלל מקור של חמ"ס.
במשך השנים התנגדתי לכך שבתכנית המיתאר של חיפה לא יהיו מגורים עד מורדות נווה-שאנן בשל זיהום האויר. צריך להוריד את רמת זיהום האויר ולא להגבילאת הבניה.
זו לא השיטה! היום בונים שם, איכות האויר השתפרה. אנחנו בהחלט רוצים לראות פרוייקטים תיירותיים בלב אזור התעשייה".

מתי תוכלו לצאת לדרך עם הסקר?
"כפי שאמרתי, מספר פרוייקטים קשורים בסקר האינטגרטיבי: אחד מהם הוא תמ"א 30.
השני הוא הרחבת שדה התעופה. הפרוייקט השלישי: הרחבת הנמל. המוך פרוייקטים קשורים בו: שיקום נמל הדייגים, פרוייקט שיקום הקישון. אתם רואים כמה יוזמות מחכות לסקר. מה שעצוב הוא שאנחנו חיכינו לתקציב במשך שנתיים. מרגע קבלת הכסף,
הפרוייקט נאמד בשישה חודשים עד שנה. לא יותר".

הבעיה היא רק תקציב? איך מתפקדים המפעלים מבחינת איסוף המידע? האם הם משתפים פעולה?
"קיבלנו את כל המידע הנחוץ לנו, פרט לשתי חברות דלק שלא מסורו, והשתמשו בטיעון בטחוני. איפה אנחנו נמצאים היום? יש לנו הבטחה בקשר לכסף. הוצאנו מכרז בינלאומי ובתחילת חודש אפריל תאשר מועצת האיגוד את החברה הזוכה".

למה בינלאומי??
"אף חברה בארץ לא מסוגלת לעשות את זה. לא שאנחנו חלילה לא חכמים, פשוט, אף אחד לא פעל עד היום בכיוון הזה. מה חסר לנו? יש מספר חברות שחושבות שיש להן את הידע, אבל אחד הדברים החסרים בארץ, זו ספריה שתכיל הסטוריה של ארועים שקרו בכל המתקנים. זה עוזר לקביעת הסתברויות. עוד חסר לנו נסיון. הסקר האינטגטיבי צריך להיעשות על-ידי חברה אחת, כיוון ששחסרה לנו מתודולוגיה אחידה ותיקנית".

בוא נדבר על שינוע חמ"ס.
איזו רמת סיכון מיוחסת לרכבת המטענים שעוברת דרך חיפה?

"הסקר העתידי יבדוק את הרכבת, את ההובלה בכבישים וגם את הצנרת התת-קרקעית.

יש פיקוח כלשהו מצידכם שמגדיר את אופני השינוע ברכבת? אתם קובעים איזה חומר מותר להעביר ברכבת ואיזה אסור, או שהנהלת הרכבת מחליטה בעצמה?
"אין היום פיקוח על הרכבת ועל מה שהיא מובילה. אנחנו יודעים מה היא מובילה ומקבלים דיווח, אבל לא בזמן אמת. היום אין אחריות של איגוד ערים על הרכבת. מסוף כימיקלים, למשל, לא יכול להוביל חומר חדש בלי אישור שלי. המקסימום שאני יכול לעשות בעניין הרכבת הוא לעבור דרך המפעלים ולמנוע מהם לשנע חומר. אבל רוב החומרים שמובלים ברכבת אינן מסוכנים. לא מובילים ברכת כלור גז, אמוניה גזית".

האם הצנרת התת-קרקעית היא באמת בעייה כל-כך אקוטית במפרץ?
"הצנרת התת-קרקעית היא בעייתית בגלל חוסר המשמעת במערכת. המסלולים מסומנים אבל לא פעם, קרה שקבלן לא מורשה התחיל לחפור בתוואי צנרת ופגע בה.
זה סיכון גדול. אנחנו עושים את המקסימום. בכל פעם שפותחים איזו תעלה לצרכי שיפוץ בודקים שהמיפוי המסומן מתאים למה שקיים בשטח. יש בעיריית חיפה תכנית מוצלחת של הצנרת התת-קרקעית. אני לא יכול לומר שמאה אחוז של הצנרת במצב טוב, בכל פעם מגלים איזה שהוא צינור שיצא ממקום X והיגע משום מה למקום Y, ובאמצע חסר קטע".

מה עם הובלה בתוך הערים?
"סגנרו את רוב נתיבי הכניסה לערים, כך שההובלה במשאיות פחות בעייתית בעיניי.יש עוד בעיות: העובדה שרכבת ישראל עוברת באזור מגורים. אם חלילה יקרה משהו, ההמלצה של איגוד ערים לאיכות הסביבה היא לבנות מסילת רכבת להוצאת חומרים מסוכנים שלא דרך העיר, אלא דרך וואדי מילק או מקום אחר".

ומה לגבי הנמל?
"אינו רוצה להזכיר שמות, אבל מצויים בנמל חומרים שיכולים להשפיע על אזור מסויים במקרה של ארוע. לפני מספר שנים ביצענו הערכת סיכונים והזזנו את אזור ההעמסה של חומר מסוכן מהחלק המערבי של הנמל, ליד רחוב העצמאות, למסוף המזרחי המרוחק מאזור מגורים. אישית, הייתי שמח יותר אם חומרים כאלה, היו מובלים בשינוע ישיר, כמו בהובלת חרום. היום מורידים אותם מהמשאית ואחרי יומיים-שלושה מעמיסים אותם על אונייה. הייתי שקט יותר, אם היו מעלים אותם ישר לאונייה".

אין לך אפשרות לאכוף נוהל כזה?
"לא. היום מה שמחייב את הנמל, זה אותו פרק 14 שמפרט מה חובה להוביל בשינוע ישיר. למשל, חומרי נפץ".

תקנה חדשה,יחסית, בנושא שינוע, קובעת 6:30-מש עד 9:30 תיאסר בנתיבים מסויימים תנועה של חומרים מסוכנים. כך יוצא שב- 9:30 הרכבים עומדים בשיירה ארוכה על-יד התמרור. האם זה לא יוצר סיכון מוגבר?
"אני מסכים איתך ולשמחתי זה מחוץ לתחום העיסוק של האיגוד. זו בעיה. אני מעדיף שהשינוע יהיה בלילה. מצד שני, בלילה מתרחשת הרעה של התנאים המטאורולוגיים.
במקרה של ארוע, רדיוס הפגיעה גדול הרבה יותר.

כבעל חברה או כעבוד במפעל באזור חיפה, מה אני יכול לקבל מהצוות שלך?
איזה ייעוץ ודרך אלו צינורות?

"אנחנו לא גוף מייעץ, אלא גוף מפקח. אנחנו לא יכולים להיות כתובת לשאלות נקודתיות. אנו יכולים לפרוש בפניכם את הציפיות שלנו. כל האינפורמציה על מפעלים ספיציפיים שנמצאת אצלו - חסויה וחסומה. מידע על תנאים מטאורוטגיים, זיהום אויר, כיווני רוחות, אלו נתונים שניתנים לנו חינם. כן גם מידע סביבתי אודות צמחים ומי-תהום, שפתוח בפני כל המפעלים והגופים בתחום השיפוט של האיגוד וניתן חינם אין כסף אבל אנחנו אף פעם לא נותנים מידע לגבי מפעלים לגורמים חיצוניים.

המפעלים חוזרים וקובלים על דיס-הרמוניה של דרישות ברמה הארצית והמקומית.
"אתה צודק. במסגרת פרוייקט תיק מפעל בנינו את הפרטים כך שיענו על הטפסים של פיקוד העורף, משרד העבודה ויתר הנהלים של המשרד לאיכות הסביבה. זה לא עובד עדיין".

מה בעניין האגרה על אחזקתחומרים מסוכנים?
"העברנו חוק עזר של האיגוד, לפיו המפעלים ישלמו אגרת חמ"ס לפי שלוש קטגוריות" של חומרים מסוכנים" נפיצים, דליקים ורעילים לכל אחת מהקטגוריות נתנו משקל מסויים בתקציב שלנו. לראשונה הכנסו בנוסחה את יחידתהסיכון של פיקוד העורף כל גוף משלם בהתאם לרמת הסיכון של החומר המסוכן שהוא מאחסן. לפי החוק הישן יכולת לשלם על חומצה מהולה, בדיוק מה שאתה משלם על חומר מרוכז באותו נפח. מי שיש לו צוות חירום ומיגון למיכלים משלם פחות, כמעט חצי. זה הפרס שאנחנו נותנים למי שעומד בתקן".

התחשיב לפי צריכה בנתית או לפי כמות מקסימלית במלאי?
"זה עוד חידוש שלנו: התשלום הוא לפי צריכה בפועל ולא לפי מקסימום מלאי. לא רצינו שמישהו יגיע פעם אני משלם בנמל, פעם אני משלם על המשאית בדרך, פעם שלישית כשזה מגיע למפעל. באותו היום אני משלם שלוש פעמים".

התייחס בבקשה לחלוקת התפקידים ביניכםלבים המחוז, גם מההיבט של השימוש בהיתר רעלים ככי אכיפה.
"יש במרד לאיכות הסביבה ועדה שעובדת על חלוקת התפקידים בין המחוזות לבין היחידות. הדברים עדין בעבודה".

ומי מכם מטפל בחמ"ס שבשימוש מוסדות מחקר, בתי-חולים, בסיסי צה"ל ומפעלים בטחוניים?
"עם תע"ש עבדנו תמיד, עוד כשהיתה בתוך הצבא, כיוון שהיא שפכה פסולת לים.
היום תע"ש היא חברה נפרדת ואפשר לפקח עליה. היא מחוברת היום למכון טיהור.
בזיהום סניטרי איגוד ערים לא מתעסק כלל. בחומרים מסוכנים ובדלקים בבסיסי צה"ל, לא מטפל ף רשות אזרחית, עד כמה שאני יודע, לגבי בתי-חולים ומעבדות; אלה מטופלים הן ע"י המחוז והן ע"י איגוד ערים. לא בהצלחה מרובה, מכיוון שזו אחריותו של משרד הבריאות. יש בעיה עם מוסדות המחקר, כנראה שהטכניון יעבור לפיקוח שלנו. אני בוגר הטכניון וכבר שנים אני מתריע וזועק: לא יתכן שסטודנטים ישפכו חומרים מסוכנים לביוב. מחר הם יהיו מהנדסים וישפכו חומרים מסוכנים לנחל. זה לא יתכן. אפעל במלוא המרץ נגד המגמה הזו".

מה "אני מאמין" שלך?
"האני מאמין" שלי מתמקד בזה שהמשרד לאיכות הסביבה לא צריך להיכנס לרמת המפעל במקומות שהרשות המקומית מבצעת את תפקידה כהלכה. המשרד לאיכות הסביבה צריך לחדור רק למקומות בהם הרשות המקומית לא עושה את המוטל עליה, מחבינת חוקי מדינת ישראל. המחוז כן חייב לפעול במקומות בהם האיגוד לא יכול לפעול.
אני לא יכול לפעול נגד עיריות, אני לא יכול לפעול נגד מכון טיהור חיפה, כי זה ארגון מקביל אלי. אני לא יכול לפעול נגד המיזבלה, אני לא יכול לצאת לפעולה במקרים בהם הרשויות עצמן פוגעות באיכות הסביבה. זה תפקיד המחוז. יש מספיק עבודה לכולם".

 


a site by Pixiesoft
ניהול הנדסה וייעוץ | יעוץ וניהול אכות | ליווי לקבלת תקן ISO 9001:2000 | יעוץ וניהול סיכוני סביבה | יעוץ ותכנון מערכות למניעת מזהמים | ביצוע תסקירי סביבה | חוות דעת מומחה | ליווי לקבלת תקן ISO 14001 | הכרה כמוסד להדרכה והסמכה | קורסים | השתלמויות | רישוי והסמכה | סיורים מקצועיים | תעודת מעבדה לבדיקות רעש | איוש ממוני בטיחות | איוש ממוני בטיחות בבניה | איוש מנהלי עבודה ומפקחים בעבודות הקמה ותשתית | איוש מנהלי וסוקרי איכות | איוש מנהלי ומפקחי אכות סביבה | עותק של איוש מנהלי ומפקחי אכות סביבה | ניהול בטיחות בספורט | רישוי עסקים | יעוץ, תכנון וליווי בטיחות אש למבנים | רישוי ארועים תחת כיפת השמים | יעוץ/ וניהול סיכוני בטיחות וגיהות | חוות דעת מומחה | ליווי לקבלת תקן 18001 | חקירת תאונות | משרות פנויות | אודותינו | מבנה ארגוני | לקוחות שלהבת | מדגם פרוייקטי שלהבת | תנאי שימוש באתר | צור קשר | חוף נקי - ניוזלטר חודש יוני | אסדרה סביבתית משולבת | עותק של אסדרה סביבתית משולבת | חוף נקי - ניוזלטר חודש יולי | חוק הגנת הסביבה (פליטות והעברות לסביבה PRTR) | קורס מתקדם לניהול וניתוח סיכונים | 20.3.2014 - קורסי מכין תוכנית לניהול בטיחות | קורס תחזוקאי מטפים בודק שנתי - נובמבר 2012 | השתלמות ענפית לממונים על הבטיחות בענף הבנייה והבנייה ההנדסית | ממונה בטיחות וגהות בעבודה | קטלוג קורסים, השתלמויות וימי עיון | הכרה כמוסד להדרכה והסמכה | הכרה בקורסים יחודיים להסמכת עובדים | חינם | תמונות מקורסים וימי עיון | קטלוג ימי כשירות לממונים | פורום קבלנים - רשימת הדרכות וריענוני בטיחות | למידה מרחוק - קורסי כורסא לימי כשרות | קורסי כורסא המזכים בימי כשרות לממוני בטיחות | תגובות הלומדים על קורסי כורסא | טבלת קורסים ללמידה מרחוק | בודק מוסמך | מטרות הקורס | ע 1 | ע 2 | ע 3 | ע 4 | ע 5 | ע 6 | ע 7 | ע 8 | בטיחות במשרד | בטיחות במשרד- השתלמות מספר 35-001 + 35-002 | ע 1 | ע 2 | ע 3 | ע 4 | ע 5 | ע 6 | ע 7 | בטיחות בעבודות מוסך | בטיחות בעבודות מוסך- השתלמות מספר 33-001 + 33-002 | ע 1 | ע 2 | ע 3 | ע 4 | ע 5 | ע 6 | ע 7 | ע 8 | ע 9 | ע 10 | ע 11 | ע 12 | ע 13 | ע 14 | בטיחות והגורם האנושי | חיזוי תאונות השתלמות מספר 10-001 + 10-002 | ע 1 | ע 2 | ע 3 | דף 3 סעיף 1 | דף 3 סעיף 2 | דף 3 סעיף 3 | ע 4 | ע 5 | ע 6 | גישה ומעבר בטוח | עותק של גישה ומעבר בטוח - השתלמות מספר 13-002 + 13-001 | ע 1 | ע 2 | ע 3 | ע 4 | ע 5 | ע 6 | ע 7 | ע 8 | ע 9 | ע 10 | ע 11 | ע 12 | ע 13 | ע 14 | ע 15 | ע 16 | ע 17 | ע 18 | הגיינה וניקיון בתעשייה | הגיינה וניקיון בתעשייה- השתלמות מספר 34-001 + 34-002 | ע 1 | ע 2 | ע 3 | ע 4 | ע 5 | ע 6 | ע 7 | הדרכות והכשרות מקצועיות | הדרכות והכשרות מקצועיות- השתלמות מספר 36-001 + 36-002 | ע 1 | ע 2 | ע 3 | ע 4 | ע 5 | חומרים מסוכנים בתעשיה | גיליון בטיחות לחומרים מסוכנים MSDS השתלמות מספר 19-002 + 19-001 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ע 9 | חשמל | מבוא לתורת החשמל - השתלמות מספר 17-001 + 17-002 | ע 1 | ע 2 | אטום | גרעין | אלקטרונים | זרם חשמלי | ע 3 | זרם ישר | זרם חילופין | חוק אוהם | ע 4 | ע 5 | מצברים | סוללות | ע 6 | ע 7 | ע 8 | ע 9 | ע 10 | ע11 | ע 12 | ע 13 | ע 14 | ע 15 | ע 16 | ע 17 | ע 18 | ע 19 | ע 20 | ע 21 | בטיחות בחשמל - השתלמות מספר 17003 + 17-004 | ע 1 | ע 2 | ע 3 | ע 4 | ע 5 | מבטח | הארקות חשמליות | מפסק לזרם דלף | ע 6 | ע 7 | ע 8 | ע 9 | ע 10 | ע 11 | ע 12 | ע 13 | מחלות מקצוע | מחלות מקצוע השתלמות מספר 41-001 + 41-002 | ע 1 | ע 2 | ע 3 | ע 4 | ע 5 | ע 6 | ע 7 | ע 8 | מיגון מכונות | מיגון מכונות-מגינים והתקני התקלות השתלמות מספר 24-002 + 24-001 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | שיטה- מגן קבוע 1 | שיטה- מגן קבוע 2 | שיטה- מגן קבוע 3 | שיטה- מגן קבוע 4 | שיטה- מגן קבוע 5 | שיטה- מגן קבוע 6 | שיטה- מגן קבוע 7 | שיטה- מגן משולב 18 | שיטה- מגן משולב 19 | שיטה- מגן משולב 20 | שיטה- מגן משולב 21 | שיטה- מגן מתכווננן 22 | שיטה- מגן מתכווננן 23 | שיטה- מגן מתכווננן 24 | שיטה- מגן מתכווננן 25 | שיטה- מגן מתכווננן 26 | שיטה- מגן מתכווננן 27 | שיטה- מגן אוטומטי 28 | שיטה- מגן אוטומטי 30 | שיטה- מגן אוטומטי 31 | שיטה- מגן אוטומטי 32 | 9 | שיטה- בקרת מניעת הלכדות | שיטה- בקרת מניעת הלכדות | שיטה- בקרת מניעת הלכדות | שיטה- בקרת מניעת הלכדות | שיטה- בקרת מניעת הלכדות | שיטה- להפעלה בשתי ידיים | שיטה- התקן להגבלת שתי ידיים | שיטה- התקן שער | שיטה- התקן פוטואלקטרי | שיטה- התקן פוטואלקטרי | שיטה- התקן תדירות-רדיו | שיטה- התקן אלקטרוני | שיטה- התקן משיכה לאחור | שיטה- התקן משיכה לאחור | שיטה- התקן משיכה לאחור | שיטה- התקן מרסן | 10 | 11 | 68 | 69 | 70 | 12 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 60 | 61 | 13 | 62A | 62 | 62B | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 14 | 15 | 16 | ע 17 | מלגזות | המלגזה - הכרה, תפעול ואחזק השתלמות מספר 26-001 + 26-002 | ע 1 | ע 2 | ע 3 | חלק 1 במלגזה | חלק 2 במלגזה | חלק 3 במלגזה | ע 4 | ע 5 | ע 6 | ע 7 | ע 8 | ע 9 | ע 10 | ממיסים אורגניים | ממיסים אורגניים- השתלמות מספר 31-001 + 31-002 | ע 1 | ע 2 | ע 3 | ע 4 | ע 5 | ע 6 | ע 7 | ע 8 | ע 9 | ע 10 | ע 11 | ע 12 | ע 13 | ע 14 | ע 15 | ע 16 | ע 17 | ע 18 | ע 19 | ע 20 | ע 21 | ע 22 | ע 23 | ע 24 | ע 25 | ע 26 | ע 27 | ע 28 | ע 29 | ע 30 | ע 31 | ע 32 | מעליות | מעליות השתלמות מספר 42-001 + 42-002 | ע 1 | ע 2 | ע 3 | ע 4 | ע 5 | ע 6 | ע 7 | ע 8 | מעקות ומאחזי יד | מעקות ומאחזי יד השתלמות מספר 27-001 + 27-002 | ע 1 | ע 2 | ע 3 | ע 4 | ע 5 | ע 6 | ע 7 | ע 8 | ע 9 | ע 10 | ע 11 | ע 12 | ע 13 | ע 14 | ע 15 | מקום מוקף | מקום מוקף- השתלמות מספר 30-001 + 30-002 | ע 1 | ע 2 | ע 3 | ע 4 | ע 5 | ע 6 | ע 7 | ע 8 | ע 9 | ע 10 | ע 11 | ע 12 | ע 13 | נהלים והוראות עבודה | כתיבת נהלים השתלמות מספר 32-001+32-002 | ע 1 | ע 2 | ע 3 | ע 4 | ע 5 | ע 6 | ע 7 | ע 8 | ע 9 | ע 10 | ניהול בטיחות | הערכת סיכונים | הערכת סיכונים- השתלמות מספר- 37-001 + 37-002 | ע 1 | ע 2 | ע 3 | ע 4 | ע 5 | ע 6 | ע 7 | ע 8 | ע 9 | ע 10 | מה / אם | מה / אם - השתלמות מסםר 37-003 + 37-004 | ע 1 | ע 2 | ע 3 | ע 4 | ע 5 | ע 6 | ע 7 | ע 8 | ע 9 | ע 10 | רשימות תיוג - מטרות הקורס | ע 1 | עגורנים ומנופים | ציוד ואביזרי הרמה- השתלמות מספר 25-001 | ע 1 | ע 2 | ע 3 | ע 4 | ע 5 | ע 6 | ע 7 | ע 8 | ע 9 | ע 10 | ע 11 | ע 12 | ע 13 | ע 14 | ציוד מגן אישי | ציוד מגן אישי השתלמות מספר 40-001 + 40-002 | ע 1 | ע 2 | ע 3 | לא | כן | הבא (ע 4) | ע 5 | ע 6 | ע 7 | ע 8 | ע 9 | ע 10 | ע 11 | ע 12 | ע 13 | ריתוך | ריתוך וחיתוך בלהבת גז- השתלמות מספר 38-001 + 38-002 | ע 1 | ע 2 | ע 3 | ע 4 | ע 5 | ע 6 | ע 7 | ע 8 | ע 9 | ע 10 | ע 11 | ע 12 | ע 13 | ע 14 | ע 15 | ע 16 | ע 17 | ע 18 | ע 19 | ע 20 | ע 21 | בטיחות בעבודות ריתוך- השתלמות מספר 38-003 + 38-004 | ע 1 | ע 2 | ע 3 | ע 4 | ע 5 | ע 6 | ע 7 | ע 8 | שילוט וסימון | שילוט וסימון השתלמות מספר 44-001 + 44-002 | ע 1 | ע 2 | ע 3 | ע 4 | שלטים מוזרים | שלטים מוזרים | ע 5 | ע 6 | ע 7 | ע 8 | ע 9 | ע 10 | ע 11 | ע 12 | תכנית בטיחות וסקר סיכונים | תכנית בטיחות וסקר סיכונים השתלמות מספר 39-001 + 39-002 | ע 1 | ע 2 | ע 3 | ע 4 | ע 5 | ע 6 | ע 7 | תנאי סביבה | תאורה | תאורה השתלמות מספר 43-001 + 43-002 | ע 1 | ע 2 | ע 3 | ע 4 | ע 5 | ע 6 | ע 7 | ע 8 | ע 9 | ע 10 | רעש - השתלמות מספר 43-003 + 43-004 | ע 1 | ע 2 | ע 3 | ע 4 | ע 5 | ע 6 | ע 7 | ע 8 | מבנה האוזן | אוורור | אוורור - השתלמות מספר 43-005 + 43-006 | אקלים | אקלים - השתלמות מספר 43-007 + 43-008 | קרינה | קרינה - השתלמות מספר 43-009 + 43-010 | פב"ט - תמונה הסטורית | תמונת החודש | אנימצית החודש | חוקים ותקנות | חוק ארגון הפיקוח על העבודה ותקנותיו | חוק ארגון הפיקוח על העבודה תשי"ד 1954 | תקנות ארגון הפיקוח על העבודה (תכנית בטיחות) תשמ"ד 1984 | תקנות ארגון הפיקוח על העבודה (ועדות בטיחות ונאמני בטיחות) תשכ"א 1960 | תקנות ארגון הפיקוח על העבודה (ממונים על הבטיחות)(תיקון) תשנ"ט 1999 | תקנות ארגון הפיקוח על העבודה (מסירת מידע והדרכת עובדים) תשנ"ט 1999 | תקנות ארגון הפיקוח על העבודה (פעולה מונעת) התש"ס 2001 | פקודת הבטיחות בעבודה (נוסח חדש) תש"ל 1970 ותקנותיה | פקודת הבטיחות בעבודה (נוסח חדש) תש"ל 1970 | תקנות הבטיחות בעבודה (נוחיות) תשכ"ה 1965 | תקנות הבטיחות בעבודה (עגורני צריח), תשכ"ז-1966. | תקנות הבטיחות בעבודה (עגורנאים, מפעילי מכונות הרמה אחרות ואתתים), התשנ"ז-1997.. | תקנות הבטיחות בעבודה (בטיחות במכונות חקלאיות), התשמ"ח-1988 | תקנות הבטיחות בעבודה (טרקטורים בחקלאות), התשל"ב-1972 | תקנות הבטיחות בעבודה (מכירת טרקטורים ומסגרות בטיחות), תשל"ב-1972 | תקנות הבטיחות בעבודה (הרמת בני אדם במלגזות), התשמ"ג-1983 | תקנות הבטיחות בעבודה (רצועת עליה), תשי"ד-1954 | תקנות הבטיחות בעבודה (בדיקת מתקני לחץ), תשכ"ז-1967 | תקנות הבטיחות בעבודה (התקני בטיחות במתקני לחץ), תשנ"ו-1995 | תקנות הבטיחות בעבודה (בדיקה בלחץ הידרוסטטי של מתקן לחץ), התשנ"ו-1995 | תקנות הבטיחות בעבודה (התקני בטיחות בדוד קיטור), התשמ"ז-1986 | תקנות הבטיחות בעבודה (מפעיל דוד קיטור ודוד הסקה), התש"ס-2000 | תקנות הבטיחות בעבודה (שימוש בחומרי נפץ והחסנתם במחצבות), תשי"ב-1952 | תקנות הבטיחות בעבודה (עבודה על גגות שבירים או תלולים), התשמ"ו-1986 | תקנות הבטיחות בעבודה (עבודות בניה), התשמ"ח-1988 | תקנות הבטיחות בעבודה (מחצבות אבן), תשכ"ה-1965 | תקנות הבטיחות בעבודה (כלים לשיקוע פינים בפעולה ישירה), התשמ"ד-1984 | תקנות הבטיחות בעבודה (עזרה ראשונה במקומות עבודה), התשמ"ח-1988 | תקנות הבטיחות בעבודה (נמלים ואניות בנמלים), תש"ז-1947 | תקנות הבטיחות בעבודה (חשמל), התש"ן-1990 | תקנות הבטיחות בעבודה (תמיסה צלולוזה), תש"ח-1948 | תקנות הבטיחות בעבודה (גיהות תעסוקתית ובריאות העובדים ברעש), התש"ס-2000 | תקנות הבטיחות בעבודה (ניטור סביבתי וניטור ביולוגי של עובדים בגורמים מזיקים), התשנ"א-1990 | תקנות הבטיחות בעבודה (גיהות תעסוקתית ובריאות העוסקים בקרינה מייננת), התשנ"ג-1992 | תקנות הבטיחות בעבודה (גיהות תעסוקתית ובריאות העובדים בחומרי הדברה שהם זרחניים אורגניים וקרבמטיים) | תקנות הבטיחות בעבודה (גיהות תעסוקתית ובריאות העובדים במתכות מסויימות), התשנ"ג-1993 | תקנות הבטיחות בעבודה (גיהות תעסוקתית ובריאות העובדים בעופרת), התשמ"ד-1983 | תקנות הבטיחות בעבודה (גיהות תעסוקתית ובריאות העובדים בכספית), התשמ"ה-1985 | תקנות הבטיחות בעבודה (גיהות תעסוקתית ובריאות העובדים בזרניך [ארסן], התשמ"ה-1999 | תקנות הבטיחות בעבודה (גיהות תעסוקתית ובריאות העובדים בוניל כלוריד), התשנ"ט-1983 | תקנות הבטיחות בעבודה (גיהות תעסוקתית ובריאות העובדים בבנזן), תשנ"ט-1999 | תקנות הבטיחות בעבודה (גיהות תעסוקתית ובריאות העובדים באבק מזיק), התש"ס-2000 | תקנות הבטיחות בעבודה (גיהות תעסוקתית ובריאות העובדים בממיסים פחמימניים הלוגניים מסויימים), התשנ"א-19 | תקנות הבטיחות בעבודה (גיהות תעסוקתית ובריאות העובדים באיזוציאניטים), התשנ"ג-1993 | תקנות הבטיחות בעבודה (גיהות תעסוקתית ובריאות העובדים בממיסים פחמימניים ארומטיים מסויימים), התשנ"ג-19 | תקנות הבטיחות בעבודה (איסור עבודה בחומרים מסרטנים מסוימים), התשמ"ה-1984 | תקנות הבטיחות בעבודה (עובדים בחומרי הדברה), תשכ"ד-1964 | תקנות הבטיחות בעבודה (גליון בטיחות, סיווג, אריזה, תיוג וסימון של אריזות), התש"ס-2000 | בטיחות וגיהות תעסוקתית בעבודה עם גורמים מסוכנים במעבדות רפואיות, כימיות וביולוגיות), התשס"א-2001 | תקנות הבטיחות בעבודה (מכירה והשכרה של מכונות, מתקנים וציוד), התשס"א-2001. | פקודת התאונות ומחלות משלוח יד ותקנותיה | תקנות התאונות ומחלות משלח יד ( הודעה על מקרים מסוכנים במקומות עבודה)תשי"א 1951 | תקנות מחלות מקצוע (חובת הודעה - רשימה נוספת) תש"ם 1980 | פקודת התאונות ומחלות משלוח יד (הודעה) 1945 | חוק עבודת הנוער תשי"ג 1953 ותקנותיו | חוק עבודת הנוער תשי"ג 1953 | תקנות עבודת הנוער (בדיקות רפואיות), התש"ס-2000 | תקנות עבודת הנוער (העבודה בהופעה ציבורית), תשכ"ח-1968 | תקנות עבודת הנוער (הצגת תמצית החוק), תשי"ח-1958 | תקנות עבודת הנוער (משך הלימודים לשם הכשרה מקצועית), תשל"ג-1973 | תקנות עבודת הנוער (עבודות אסורות ועבודות מוגבלות), התשס"א-2001 | תקנות עבודת הנוער (עבודות מסוכנות לצורך בדיקות רפואיות), תשי"ד-1954 | תקנות עבודת הנוער (פנקס לרישום נערים), תשי"ח-1958 | תקנות עבודת הנוער (פנקס עבודה), תשי"ד-1954 | צו עבודת הנוער (הטלת חובת לימודים לשם הכשרה מקצועית), תשל"ג-1973 | חוק החניכות תשי"ג 1953 | חוק עבודת נשים התשי"ד 1954 ותקנותיו | חוק עבודת נשים התשי"ד1954 | תקנות עבודת נשים (תקנות עבודת נשים (הארכת חופשת לידה או פיצולה), תשל"ד-1974 | תקנות עבודת נשים (הבטחת פנסיה), התשנ"א-1991 | תקנות עבודת נשים (הודעה על הארכת חופשת לידה או פיצולה בשל אשפוז העובדת), התש"ן-1990 | עיסוקים המחייבים הסמכה (4) | תקנות עבודת נשים (העדרות בשל טיפולי הפריה ופריון), תשנ"א-1990 | תקנות עבודת נשים (הצגת תמצית החוק), התשי"ח-1958 | תקנות עבודת נשים (עבודות אסורות ועבודות מוגבלות), התשס"א-2001 | תקנות עבודת נשים (עבודה בקרינה מייננת), תשל"ט-1979 | תקנות עבודת נשים (עבודת לילה בשירותי המדינה), תשט"ז-1967 | תקנות עבודת נשים (תנאים לעבודת לילה), התשמ"ו-1986 | תקנות עבודת נשים (חובת מסירת הודעות למעביד), התשמ"ט-1988 | שרות פיקוח על העבודה | תקציר: בטיחות במחסנים | תקציר: אחסון חומרים מסוכנים | תקציר: בטיחות במעבדות | תקציר: בטיחות במשרד | תקציר: בטיחות והגורם האנושי | תקציר: דודי קיטור | תקציר: הדרכות בטיחות | הדרכת בטיחות - זכות העובד לדעת | הדרכת בטיחות המובנת לעובד | תקציר: חומרים מסוכנים | מבוא לחומרים מסוכנים | טבלה מחזורית | חנקן Nitrogen | תקציר: חשמל | תקציר: כיבוי אש | תקציר: כלי עבודה | תקציר: מיגון מכונות | תקציר: מלגזות | מלגזות - מבוא והוראות בטיחות כלליות | מלגזות - סיכונים אופייניים בשימוש במלגזה | מלגזות - סוגי מלגזות והטיפול בהן | תקציר: ממונה על הבטיחות בעבודה | תקציר: ממונה על פיצוצים | תקציר: מעליות | תקציר: מקום מוקף | תקציר: נהלים והוראות עבודה | תקציר: ניהול הבטיחות | שלושת ה-E של הבטיחות | פילוסופית 11 נקודות הבטיחות | תקציר: עבודות בגובה | תקציר: עבודות בניה | תקציר: עגורנים ומנופים | עיסוקים המחייבים הסמכה (1) | עיסוקים המחייבים הסמכה (2) | עיסוקים המחייבים הסמכה (3) | עיסוקים המחייבים הסמכה (4) | עיסוקים המחייבים הסמכה (5) | תקציר: ציוד מגן אישי | תקציר: ריתוך | תקציר: שילוט וסימון | תקציר: תוכנית בטיחות וסקר סיכונים | תקציר: אוורור ובקרת טמפרטורה | תקציר: הגיינה וניקיון בתעשייה | תקציר: מחלות מקצוע | תקציר: מעבדות מוסמכות | תקציר: חקר תאונות עבודה | תקציר: קרינה | השפעה ביולוגית של קרינה מייננת | סיכונים תעסוקתיים של קרינה אלקטרומגנטית לא-מייננת | מאמר - בטיחות בשימוש בלייזר | תקציר: רעש | מבנה האוזן | תקציר: תאורה | תקציר: תנאי סביבה | תקציר: תאונות עבודה תביעות | תקציר: ביצוע חקירת תאונות עבודה | פסקי דין | העובד עייף - המעביד אחראי | "גידור לבטח" | גשר המכביה | אי-גידור גלילי מכונת עירגול | מנהל מחלקת אחזקה הואשם בגרימת מוות בהתרשלות | מעביד הואשם באילתור של עובד | נפל מסולם | נפל מפיגום | שלושה חודשי מאסר למהנדס רשלן | שער חשמלי | תאונה באתר בניה | אוטם שריר הלב - מקרה מספר 1 | אוטם שריר הלב - מקרה מספר 2 | אוטם שריר הלב - מקרה מספר 3 | אוטם שריר הלב - מקרה מספר 4 | אוטם שריר הלב - מקרה מספר 5 | אוטם שריר הלב - מקרה מספר 6 | אוטם שריר הלב - מקרה מספר 7 | אחריות המעביד - הטכניון ועובדת המעבדה | החמרת מצב תחלואתי | הפקח והעירייה סכרת וברונכיט | חשיפה לשמש | מיקרוטראומה כמחלת מקצוע | מפעל לניקוי מיכליות | עבודה ממושכת - מהי? | פיצוי כספי בגין נזקים בריאותיים במקום העבודה לעובד מעבדה | פיצוי כספי בגין נזקים בריאותיים במקום העבודה לעובד מפעל לחומרי הדברה | פיצוי כספי בגין נזקים בריאותיים במקום העבודה לעובד מפעל עץ לביד | פיצוי כספי בגין נזקים בריאותיים במקום העבודה לעובדת טחנת קמח | תאונת עבודה - אירוע מוחי | תאונת עבודה - הרמת אדם במלגזה הביאה למותו | מנהל עבודה הורשע בגרימת מוות ברשלנות | יחסי עובד מעביד | אירועי תאונות בטיחות | תאונות מוות בעבודה 1995 - 2000 | מדדים סטטיסטיים למדידת תאונות עפ"י הביטוח הלאומי | ביצוע סטטיסטיקה על פי הביטוח הלאומי | ביצוע סטטיסטיקה על פי ארגון העבודה הבינלאומי (ILO) | אסון צ`רנוביל 1986 | התחשמלות באמבטיה | גרימת מוות ברשלנות בגלל מנוף בלתי תקין | כך שברתי ידיים, רגליים וקרסוליים | תאונת ריאקטור באי שלושת המייל - ארה"ב, 1979 | תאונה קטלנית - חומצה הדירופלואורית (FH) | תנין נגס בישבן המתאבק | חשיפה עורית גרמה לדלקת כבד טוקסית! | כוויות חומצה מחומר ניקוי לאלומיניום | עובד נשרף בדליקה של ממס אורגני | פצצת אנרגיה צהובה - דליפת גז | שיעור מספר 1 - הכרת חוקים ותקנות בבטיחות וגהות בעבודה (1) | שיעור מספר 1 - הכרת חוקים ותקנות בבטיחות וגהות בעבודה (2) | שיעור מספר 1 - הכרת חוקים ותקנות בבטיחות וגהות בעבודה (3) | שיעור מספר 1 - הכרת חוקים ותקנות בבטיחות וגהות בעבודה (4) | שיעור מספר 2 - סיכונים מכניים | שיעור מספר 2- סיכונים מכניים (1) | שיעור מספר 2- סיכונים מכניים (2) | שיעור מספר 2- סיכונים מכניים (3) | שיעור מספר 2- סיכונים מכניים (4) | שיעור מספר 2- סיכונים מכניים (5) | שיעור מספר 2- סיכונים מכניים (6) | שיעור מספר 2- סיכונים מכניים (7) | שיעור מספר 3 - סיכונים פיסיקליים | שיעור מספר 3- סיכונים פיסיקליים (1) | שיעור מספר 3- סיכונים פיסיקליים (2) | מבנה האוזן | שיעור מספר 3- סיכונים פיסיקליים (3) | שיעור מספר 3- סיכונים פיסיקליים (4) | שיעור מספר 3- סיכונים פיסיקליים (5) | שיעור מספר 3- סיכונים פיסיקליים (6) | שיעור מספר 4 - סיכונים כימיים | שיעור מספר 4- סיכונים כימיים (1) | שיעור מספר 5 - סיכוני אש | שיעור מספר 5- סיכוני אש (1) | שיעור מספר 5- סיכוני אש (2) | שיעור מספר 5- סיכוני אש (3) | שיעור מספר 5- סיכוני אש (4) | שיעור מספר 6 - סיכוני חשמל | שיעור מספר 6- סיכוני חשמל (1) | שיעור מספר 7 - מה עלי לעשות במקרה חרום | שיעור מספר 7- מה עלי לעשות במקרה חרום (1) | שיעור מספר 7- מה עלי לעשות במקרה חרום (2) | רענון ב | מכתב אישור ההשתלמויות | איכות - תקצירים, מאמרים וספרים | מבוא לאבטחת אכות | מבוא לת"י 18001 | ניהול לאכות כוללת TQM | מערכות אבטחת אכות בתעשיה | תקינה בינלאומית בתחום האכות | 9000 ISO | 9000 ISO "ואחד", "ושניים" "ושלוש" | ISO 9000 ו - ISO 14000 בשפה פשוטה | בקרת אכות סטטיסטית | עקרונות תורת המדידה | תקן, תקנים, תו הזהב פלטינה | הדרכת עובד חדש | יום א | רענון ב | עובד חדש ב | קורסים והשתלמויות | הגנת הסביבה חוקים ותקנות | חוק למניעת מפגעים, תשכ"א – 1961 | החוק לסילוק ולמיחזור צמיגים התשס"ז- 2007 | חוק למניעת מפגעים (בטיחות מקררים), תשכ"ה - 1965. | חוק מניעת זיהום הים ממקורות יבשתיים, התשמ"ח - 1988 | סביבה - תקצירים, מאמרים וספרים | תקציר: איכות אוויר | תקציר - בעיית זיהום האוויר ופתרונות | תקציר: היתר רעלים | תקציר: אסבסט | תקציר: זיהומי קרקע וטיפול בקרקע | חומרי ניקוי וחיטוי | תקציר: טיפול בשפכים | תקציר: פסולת מסוכנת | תקציר: מיחזור | תקציר: חומרים מסוכנים | תקציר: אחסון חומרים מסוכנים | תקציר: איכות מים | תקציר - בעיית זיהום המים ופתרונות | תקציר: פסולת מוצקה ותברואה | האשפה - הרכב וטיפול בשלבים הראשונים | פסולת מוצקה - צרה או ברכה | תקציר - מיחזור פסולת מוצקה | תקציר: תכנון סביבתי | תקציר: אנרגיה | תקציר: ISO 14000 | תקציר: ISO14000 למנהלים עסוקים | תקציר: ISO 14000 | אירועי תאונות סביבה | חומצת מלח על הכביש, ענן חמוץ מלמעלה, נהגים חמוצים בפקק | כתבי עת איכות סביבה | כתב עת חומרים מסוכנים - אוגדן 1 | חומרים מסוכנים גיליון 1 | ראיון החודש | חמס החודש | ISO 14000 | ניתוח אירועים שינוע מקומי | חדש בתקינה | בטיחות בעבודה בגזים בלחץ גבוה | איכות אוויר במקומות בילוי | חומרים מסוכנים גיליון 2 | אין סיבה לפניקה. התקשורת מגזימה! | דליפת גז ליד קניון ב"ש | כוויות חומצה מחומר ניקוי לאלומיניום | תאונה קטלנית- חומצה הידרופלואורית (HF) | עובד נשרף בדליקה של ממס אורגני | הזכות לבטיחות- זכות העובד/ת לדעת | גז מימן- הסכנות, הפתרונות והנהלים | עשן בעינך, ריח שמנוני ומעלף באפך | מהו מוצר ירוק | חומרים מסוכנים - גיליון 3 | עם צבי פורר | שריפה של גליל גז במתקן להבחלת בננות | מבצע מדביר | הערכות של תאגיד כי"ל לטיפול באירועים | מהו מוצר ירוק?-ב | חומרים מסוכנים - גיליון 4 | ראיון החודש עם מפקח עבודה ראשי | חוק איה"ס, תיקונים- חלק א | חמ"ס החודש- חומצה זרחנית | מפה ירוקה- LCA | כתבת תחקיר- חלק ב | תמרור ושילוט | המרוץ אחר האגרה | פסולת רעילה בישראל | כתב עת חומרים מסוכנים - אוגדן 2 | יום א | יום ב | רענון א | רענון ב | עובד חדש א | עובד חדש ב | עבודה בגובה | MSDS - גיליונות בטיחות | טפסים שימושיים | סרטוני בטיחות | כנסים | גז טבעי - חוקים ותקנות | גז טבעי - גיליון בטיחות | גז טבעי - שאלות ותשובות | כנס שנתי שלהבת | קורס בטיחות משולב | שינויי חקיקה | קורס ממונים על הבטיחות בז"ן מחזור 46 | דוח מבקר המדינה 2016 | תמונה השתלמות ענפית בבניה 22/5/2016 | הועידה הארצית לממוני בטיחות לשנת 2016 | עותק של 1.3.2015 - קורס השתלמות ענפית בחקלאות | 26.12.2015 - כנס סוף שנה בכפר המכביה | 1.3.2015 - קורס השתלמות ענפית בחקלאות | הועידה הארצית לממוני בטיחות לשנת 2015 | כנס חברה - 25.12.2014 | חדשה 28 תו הזהב | 15.10.2013 - יום גיבוש לעובדי החברה בפארק קנדה | 2.7.2012 - קורס ממונה בטיחות אש | 28.10.12 - קורס אחראי רעלים | 20 שנה לשלהבת | כנס הפעולה המונעת במעלה החמישה | 6.8.2012 - קורס להסמכת בקרי תכן בנין | 18/5/2015 - קורס להסמכת בקרי תכן וביצוע בבניה | 20.3.2013 - הוועידה הארצית לממוני בטיחות 2013 | פעילות ועדת אדם בבמקים | "הכה את המומחה" | מועדון חברים | פורטל החברה | דואל עובדי שלהבת | English |