Shalhevet

    ליצירת קשר

    השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!

      תוכנית בטיחות אש

      תוכנית בטיחות אש היא השם המקובל ל"נספח תיאור אמצעים לבטיחות אש" אשר מוגש ביחד עם התוכנית האדריכלית כחלק מהתהליך לקבלת היתר בנייה. תוכנית זו הינה חובה בהתאם לתקנות התכנון והבניה, וגם האחריות הבסיסית לחיי אדם והמודעות לנזקים העצומים שעלולה לחולל שריפה, ובפרט במקומות הומי אדם, מחייבת עריכת תוכנית אפקטיבית. חברת שלהבת מספקת שירות זה במיומנות גבוהה ותוך הקפדה על כל הנהלים – כך שתוכלו להיות בטוחים שהיא תאושר ע"י רשות הכבאות וההצלה.

      באילו מקרים נדרשת הכנת תוכנית בטיחות אש?

      * בנייה חדשה – של בניין מגורים, בניין משרדים, מבנה המשמש למטרות מסחריות, מוסדות ציבור, מפעלי תעשייה וכל סוג מבנה אחר.

      * תוספת בנייה – גם כן לכל סוגי המבנים הקיימים.

      * שינוי מהותי במבנה כולל שינוי – במקרה כזה חובה לעדכן את תוכנית הבטיחות על-מנת שתתאים למציאות החדשה.

      תוכנית מפורטת ורבת תועלת בהתאם לתקנות

      תוכנית בטיחות אש הינה מרכיב חובה בתהליך קבלת היתר בנייה מאז שנת 2008. באותה שנה עודכנו התקנות הרלוונטיות, וזאת מתוך הבנה כי המבנים שבהם אנחנו חיים, עובדים, מבלים, לומדים, קונים וכו' הופכים גדולים יותר ויותר משנה לשנה, והסיכון להתרחשות שריפה גדל גם הוא. עוד כדאי לזכור שבניינים מודרניים כוללים מערכות מתקדמות, לוחות חשמל ומערכות גז, שמגדילים את הסיכון להתפשטות אש ולסכנה של ממש לכל מי שנמצא בשטח.

      אופן עריכת תוכניות בטיחות אש מפורט בהוראת נציב 532. ההוראות עוסקות בקנה המידה של נספח תיאור האמצעים לבטיחות אש (1:100, ובחלק מהמקרים יפורטו אלמנטים מסוימים גם במפת המדידה, בקנה מידה 1:250), ובתוכן של התוכנית. בין השאר כוללת תוכנית זו פירוט של דרכי הגישה למבנה, אזורי ההיערכות של רכבי ההצלה, עמידות החלקים השונים של הבניין ביחס לאש, השימושים בכל קומה והתפוסה בה, מיקומי מערכות שונות (תאורה, מיזוג אוויר, גז, לוחות חשמל), חלוקה של המבנה לאגפי אש, מיקומי היציאות מהמבנה ומרחקי המילוט, מיקומי פתחי השליטה בעשן, מיקום מערכות החירום השונות וכמובן המיקומים המדויקים של אמצעי כיבוי האש ושל הברז שמיועד לאספקת המים לכיבוי. חברת שלהבת אמונה על עריכת תוכנית כיבוי אש מקצועית, מתוך תחושת אחריות רבה ומתוך תקווה כי לעולם לא יהיה בה צורך (פרט לקבלת היתר הבנייה כמובן).

      תוכנית כיבוי אש

      שריפה היא אחד מגורמי הסיכון המשמעותיים ביותר במבנים רבים, מכל הסוגים. על-מנת להיערך באופן אופטימלי לכל תרחיש שבו פורצת אש, חשוב להכין מראש תוכנית כיבוי מתאימה. הכנת תוכנית כיבוי אש הכרחית בחלק גדול מהמקרים גם על-פי תקנות התכנון והבנייה. התוכנית מצורפת כנספח לתוכנית האדריכלית ומוגשת לרשות הכבאות וההצלה בדרך לקבלת היתר בנייה. עבור מבנים מסוימים רשות הכבאות בוחנת את התוכנית, ויש גם מצבים שבהם עצם ההגשה של תוכנית הכיבוי מספק את הרשות. עריכת התוכנית מחייבת באופן טבעי בקיאות מקצועית מעמיקה וניסיון רב, ולכן חשוב להפקיד את המלאכה בידי מומחים לכך – חברת שלהבת בונה תוכניות כיבוי אש מזה שנים רבות ובהתאמה מדויקת למאפיינים הספציפיים של כל מבנה.

      מה כוללת תוכנית כיבוי אש?

      * מיקום כל המערכות הרלוונטיות במבנה – לוחות חשמל, מיזוג אוויר, מערכות גז, תאורה ועוד.

      * פירוט של דרכי הגישה למבנה – ובפרט אזורי ההיערכות עבור רכבי כיבוי אש.

      * אגפי אש – האופן שבו מחולק המבנה לאזורים ובמיוחד היציאות ממנו (כולל פירוט של מרחקי המילוט). כמו כן כוללת התוכנית תיאור של כל אחת מהקומות – למה היא משמשת ומהו מספר בני האדם ששוהים בה.

      * עמידות – תיאור של מידת העמידות בכל חלק בבניין ביחס לשריפה.

      * מיקום ציוד הכיבוי – פירוט של המקומות בהם נמצאות מערכות גילוי אש וכיבוי: ספרינקלרים, מטפים, ארון כיבוי אש, ברזים שמהם מתבצעת אספקת המים לכוחות הכיבוי, פתחי שליטה בעשן וכמו כן שילוט ההכוונה ומערכת הכריזה.

      תוכנית מדויקת על – פי כל הנהלים הרלוונטיים

      באופן טבעי ישנן לא מעט תקנות הנוגעות לאופן שבו יש לערוך תוכנית כיבוי אש. התקנות עוסקות באופן שבו יסומנו כל האלמנטים הרלוונטיים, בקנה המידה ועוד. קנה המידה הוא 1 ל-100, כשהאלמנטים של כיבוי האש מוצגים בכל אחת מהקומות בשרטוט. יש גם מקרים שבהם אלמנטים מסוימים יפורט במפת המדידה המוגשת לצורך היתר בנייה (מפה בקנה מידה של 1:250). שלהבת צברה כאמור ניסיון רב במתן שירות ספציפי זה, וכמו כל השירותים של החברה גם הכנת תוכניות כיבוי אש מתבצעת באחריות, ברמת דיוק מרבית ובזמינות גבוהה.

      ליצירת קשר השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

        מאמרים שלנו

        חברת פרסום דיגיטלי חברת פרסום דיגיטלי
        דילוג לתוכן