Shalhevet

    ליצירת קשר

    השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!

      השתלמות ענפית בבניה

      המספר הרב של תאונות העבודה בענף הבנייה, לרבות אלה שהתוצאות שלהן קטלניות, מחייב הקדשת משאבים רבים למאבק בתופעה. אחד הצעדים שנועדו לצמצם ככל האפשר את רמת הסיכון הגבוהה שמאפיינת את הענף הוא חובת מינוי ממונה בטיחות בכל אתר בנייה שעובדים בו 100 עובדים או יותר (כולל עובדים של קבלני משנה). על-מנת להבטיח כשירות מיטבית למילוי התפקיד רב האחריות, עוברים הממונים השתלמויות תקופתיות שמעשירות את הידע שלהם ומקנות להם כלים נוספים להעלאת רמת הבטיחות בכל אתר. חברת שלהבת מציעה השתלמות ענפית בבניה ברמה גבוהה במיוחד ובהתאמה מלאה לכל התקנים העדכניים.

      הנושאים העיקריים הנלמדים במסגרת השתלמות ענפית בבניה

      * חוקים, תקנות ותקנים – הנוגעים לענף הבנייה. היכרות יסודית עם כל התקנים והתקנות מאפשרת להתאים את אתרי הבנייה אליהם.

      * עריכת תוכנית בטיחות – תוכנית לארגון בטוח של אתר בנייה.

      * סיכונים – איתור סיכונים ייחודיים לענף הבניה ומתן מענה מיטבי.

      * עגורנים ועגורנאים – תשומת לב מיוחדת ניתנת לשימוש בכלים הכבדים ורבי העוצמה, על-מנת להבטיח את שלום העגורנאים ואת בטיחות כל מי שנמצא באתר העבודות.

      * גגות – ובפרט גגות תלולים, גגות שבירים וגגות נוספים שמתאפיינים ברמת סיכון גבוהה.

      * תאונות עבודה – חקירת תאונות בענף הבנייה והפקת לקחים.

      * גיהות תעסוקתית – יצירת סביבת עבודה שמאפשרת שמירה על בריאות העובדים באתרי בנייה.

      השתלמות מקיפה ומועילה במיוחד

      השתלמות ענפית בבניה הינה כאמור חלק בלתי נפרד מהקריירה של ממוני בטיחות בענף זה. ללא ההשתלמות, לא ניתן לחדש את הכשירות, ולמעשה לא ניתן למלא את תפקיד הממונה על הבטיחות באתר הבנייה. ההשתלמות שמעבירה חברת שלהבת עומדת בקריטריונים הרלוונטיים ולכן מקנה את האפשרות להאריך את הכשירות – ובנוסף תורמת רבות גם מעבר להיבט הפורמלי: תוכנית הלימוד המקיפה והאיכות הגבוהה של המרצים הופכת את ההשתלמות למועילה במיוחד ומאפשרת לממונים לבוא לידי ביטוי מלא בתפקיד החשוב שאותו הם ממלאים. לחברת שלהבת ניסיון רחב היקף בתחום הבטיחות והגיהות התעסוקתית, אחרי יותר מ-25 שנות פעילות ושורה ארוכה של לקוחות, כולל גופים גדולים כגון סולל בונה, רפא"ל, חברת החשמל, עיריית חיפה ועוד.

      השתלמות ענפית לממונה בטיחות

      ממונה בטיחות הוא תפקיד בעל אחריות רבה. על-מנת לוודא שלאדם שממלא את הפונקציה הזו יש את כל הכלים החיוניים ואת כל הידע העדכני הרלוונטי, כוללות תקנות ארגון הפיקוח על העבודה (ממונים על הבטיחות) חובת מעבר השתלמויות. השתלמות ענפית לממונה בטיחות הינה הדרכה ברמה גבוהה במיוחד, שמספקת מידע מעמיק ומשכללת במידה ניכרת את יכולותיו של הממונה. שלהבת מציעה מגוון השתלמויות ענפיות בהתאם לתקנות הנ"ל ותוך התבססות על הידע הרב שהצטבר בחברה לאורך שניים וחצי עשורים של פעילות ענפה.

      השתלמות ענפית לממונה בטיחות – דוגמאות נבחרות

      * השתלמות ענפית בתחום הכימיה – השתלמות שבה נלמדים בין השאר נושאים כגון כימיה אורגנית, כימיה אנאורגנית, ריאקציות כימיות, סיווג חומרים בהתאם להרכבם ועל-פי דרגת הסיכון שלהם, תקנות וחוקים הנוגעים לכימיה (ובפרט חוק החומ"ס), פליטת מזהמים, ניטור סביבתי, גיהות תעסוקתית, איתור כשלים ושיטות ניתוח סיכונים, חקירת תאונות, אמצעי בטיחות ועוד.

      * השתלמות ענפית בתחום החשמל – השתלמות שעוסקת בשלל תחומים: תורת החשמל, אמצעי הגנה מפני התחשמלות (למשל הארקה), מבנה הלוח החשמלי ותרחישים שבהם ישנה סכנה, בטיחות בהתנהלות עם ציוד חשמלי, תקנות הנוגעות לשימוש במשאב חיוני זה, ועוד.

      * השתלמות ענפית בתחום החקלאות – למידה של נושאים כמו מערכות גז ודלק המשמשות את החקלאים, גורמי סיכון כימיים (למשל חומרי הדברה), שימוש בטוח בחשמל (לרבות גנרטורים), גיהות תעסוקתית (חשיפה לפגעי אקלים, לקרינה, לאבק, לרעש), הסיכונים המאפיינים גידול בעלי חיים ועוד.

      * השתלמות ענפית בתחום הבניה – ענף שכידוע מתאפיין ברמת סיכון גבוהה, ועל כן נדרשת השתלמות מעמיקה במיוחד.

      מרצים מנוסים ותוכניות לימוד עדכניות ומקיפות

      כל השתלמות ענפית לממונה בטיחות בשלהבת מועברת על-ידי מרצים בקיאים בתחום הספציפי, ולא פחות חשוב – בעלי ניסיון רב בהדרכה והעברת הידע הרלוונטי. דגש נוסף הוא על עדכון מתמיד של תוכניות הלימוד כך שהן ישקפו היטב את המציאות העכשווית ויאפשרו לממוני הבטיחות למלא את תפקידם בהצלחה. כל שירותי חברת שלהבת ניתנים מתוך הבנת האחריות הרבה של כל פעולה בתחום הבטיחות, וכך גם ההשתלמויות השונות. על לקוחות החברה נמנים גופים מהמובילים בישראל ובהם טבע, משטרת ישראל, רפא"ל, חברת החשמל והמשרד להגנת הסביבה.

      ליצירת קשר השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

        מאמרים שלנו

        חברת פרסום דיגיטלי חברת פרסום דיגיטלי
        דילוג לתוכן