Shalhevet

    ליצירת קשר

    השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!

      ממונים על הבטיחות

      החוק במדינת ישראל מחייב עסקים שיש בהם 50 עובדים או יותר למנות ממונה על הבטיחות. באתרי בנייה הרף הוא 100, אבל במניין העובדים נכללים גם עובדי קבלן ובעצם כל מי שמועסק באתר בכל דרך שהיא – כך שבחברות רבות פועלים ממונים על הבטיחות. לנוכח המודעות ההולכת וגדלה לחשיבות הנושא, ולקריטיות של יצירת סביבת עבודה בטוחה עבור העובדות והעובדים שמגיעים למקום בכל בוקר, ברור לחלוטין שחובה לאייש תפקיד זה באיש מקצוע מיומן. המרכיב העיקרי בתהליך ההכשרה הוא קורס ייעודי – קורס שבו בין השאר לומדים המשתתפים כיצד לזהות את גורמי הסיכון בכל מקום, איך לערוך תוכניות בטיחות ואיך להתמודד עם תרחישים של מצבי חירום. מרכיב נוסף בקורס הוא היכרות עם כל אמצעי הבטיחות העכשוויים, וכן רכישת יכולות הדרכה, וזאת משום שהממונים על נושא הבטיחות מעבירים הדרכות לעובדים בעסק. חברת שלהבת בנתה קורס איכותי במיוחד להכשרת ממוני בטיחות, ועוד שירות שהיא מספקת הוא איוש התפקיד הזה בחברות שאין בהן מועמד מתאים.

      מי יכולים למלא תפקידי ממונים על הבטיחות?

      * טכנאים / הנדסאים – בעלי ניסיון של לפחות 3 שנים במקצוע הרלוונטי שלמדו.

      * מהנדסים – עבורם רף הניסיון המינימלי הוא שנתיים.

      * בעלי תואר אקדמי במדעי הטבע או במקצועות טכנולוגיים – עם ניסיון של שנתיים ומעלה.

      * ועדת קבלה – בכל מקרה נדרשת גם עמידה בפני ועדת קבלה שמורכבת מאנשי מקצוע של משרד הכלכלה והתעשייה והמוסד לבטיחות וגיהות.

      * מעבר קורס – אשר מוכר ע"י גופי הרגולציה.

      אחריות ללא פשרות ומחויבות מלאה לכל לקוח

      גם הכשרת ממונים על הבטיחות ע"י אנשי המקצוע המנוסים של שלהבת, וגם מילוי תפקיד ממונה בטיחות ע"י נציגי החברה, הם שירותים שמחייבים אחריות רבה. זהו מרכיב יסודי ב'אני מאמין' של שלהבת, לצד המחויבות המלאה לכל לקוח והלמידה המתמדת על-מנת לשכלל עוד ועוד את ההכשרות ואת היכולות לספק שירותים נוספים. כל אלה באים לידי ביטוי בכל שירות, ויעזרו גם לכם ליצור את סביבת העבודה הבטוחה ביותר האפשרית עבור מי שנמצאים תחת אחריותכם.

      ממונים על הבטיחות בעבודה

      המאבק המורכב בתאונות העבודה כולל שימוש במגוון רחב של צעדים. אחד החשובים שבהם הוא מינוי ממונה על הבטיחות במקום העבודה. על-פי החוק, בכל מקום שיש בו יותר מ-50 עובדים, חובה לאייש את התפקיד הנ"ל – באיש מקצוע שעבר הכשרה מתאימה וחידש את הכשירות שלו בהתאם לתקנות (אחת ל-3 שנים). לכל ממונה בטיחות תחומי אחריות רבים, ולכן חשוב להפקיד את המשימה בידיים הנכונות. חברת שלהבת מכשירה ממונים על הבטיחות בעבודה בקורסים ייעודיים שמועברים על-ידי אנשי מקצוע מנוסים מאוד, ובמידת הצורך גם מאיישת את התפקיד הנ"ל.

      תחומי האחריות של ממונים על הבטיחות בעבודה

      * איתור מפגעים פוטנציאליים – כמו כן הממונה על הבטיחות בעבודה מוודא שניתן מענה הולם לכל נקודות התורפה שעלולות להוביל לתאונה.

      * הדרכות – העברת הדרכות שוטפות לעובדים בנושאים כגון טיפול בחומרים מסוכנים, עבודה בגובה, שימוש במלגזה ועוד.

      * עריכת תוכנית בטיחות – בהתאם לתקנות העדכניות.

      * בדיקה יסודית של קבלני משנה – כדי לוודא שיש להם את כל הרישיונות הרלוונטיים (למשל להפעלת מלגזה).

      * בירור הגרמים לתאונות עבודה – ולרכז את המידע על-מנת להפיק ממנו לקחים מתאימים.

      * סימון חומרים מסוכנים – והתקנת שלטים שמבהירים כיצד יש להשתמש בציוד מגן מסוגים שונים.

      * קיום תרגולים – על-מנת להבטיח מקסימום מוכנות למצבי חירום שונים.

      * הפסקת העבודה באופן מידי – כשנשקפת סכנה לחיי אדם או לבריאות העובדים.

      הכשרה יסודית ואיכותית

      התקנות הרלוונטיות לגבי ממוני בטיחות מגדירות את המועמדים המתאימים לאיוש התפקיד: בעלי תואר אקדמי (במדעי הטבע או מדעי החיים) עם ותק של שנתיים, מהנדסים עם ותק של שנתיים וטכנאים והנדסאים עם ותק של שלוש שנים. תנאי סף נוסף הוא מעבר ועדת קבלה, וכאמור נדרש גם מעבר קורס מתאים. הקורס של חברת שלהבת מכשיר ממונים על הבטיחות בעבודה ברמה גבוהה במיוחד, הן בזכות תוכנית הלימודים המקיפה והמעמיקה והן הודות לזהות המרצים בקורס. החברה מציעה גם השתלמויות לממוני בטיחות קיימים – שזקוקים לאותן השתלמויות כדי לשמור על הכשירות. כמו כן מספקת שלהבת שירותי ממוני בטיחות באופן מודולרי ומקצועי להפליא. התוצאה בכל מקרה היא ממונה על הבטיחות שמצויד בכל הכלים למילוי תפקידו.

      ליצירת קשר השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

        מאמרים שלנו

        חברת פרסום דיגיטלי חברת פרסום דיגיטלי
        דילוג לתוכן