Shalhevet

    ליצירת קשר

    השאירו פרטים ואנו נחזור אליכם!

      תקנות הבטיחות בעבודה

      החשיבות העצומה של שמירה על שלום העובדות והעובדים בכל מקומות העבודה, ובפרט באלה המתאפיינים ברמת סיכון משמעותית, הוביל ליצירת שורה ארוכה מאוד של תקנות. בשנים הראשונות לאחר קום המדינה, תקנות הבטיחות בעבודה היו קובץ חוקים שנותר מימי השלטון העות'מאני וזכה לאישורו של המנדט הבריטי ששלט כאן עד 1948. עם הזמן, ועליית המודעות לסיכונים הטמונים בעבודה, התווספו עוד ועוד סעיפים לתקנות הנ"ל. בין השאר ניתן למצוא סעיפים העוסקים בניקיון, באוורור, בטמפרטורה, בתנאי היגיינה וכמובן שימוש זהיר בחומרים מסוכנים ובציוד שעלול לפגוע בעובדים. כל השירותים של חברת שלהבת – הקורסים להכשרת אנשי מקצוע שונים, הכנת תיקי מפעל, ייעוץ בנושאי בטיחות, מילוי תפקיד הממונה על הבטיחות ועוד – ניתנים על בסיס בקיאות מעמיקה בכל התקנות העדכניות.

      דוגמאות נבחרות של תקנות הבטיחות בעבודה

      * תקנות לגבי פיגומים – מנהל עבודה יבחן כל פיגום על-מנת לוודא שהוא יציב ומותאם למטרה שעבורה הוא הוצב. הבדיקה תתבצע לפחות פעם בשבוע, וכן לאחר שלא בוצעו עבודות במשך 3 ימים ומעלה (אם העבודה הופסקה עקב רוחות וגשמים, יש לבדוק את הפיגומים מיד עם חידושה). חל איסור לבצע שינויים בפיגומים ע"י כל מי שאינו בונה פיגומים מקצועי אלא אם כן הפעולות מבוססות על הנחיות כתובות מאיש מקצוע שכזה. פירוק של פיגום יתבצע מלמעלה למטה, לאחר שהורחקו מהמקום כל מי שלא עוסקים במלאכת הפירוק.

      * סולם נייד – סולמות ניידים יועמדו על בסיס אופקי איתן ויושענו על סמכים יציבים. אם אין אפשרות להשעין את הסולם על סמך יציב, אדם יעמוד לאורך כל זמן העבודה ליד הבסיס של הסולם ויחזיק אותו.

      * חומרים דליקים – במפעל עם יותר מ-20 עובדים שעושה שימוש בחומרים דליקים יש להתקין אזעקה. חובה לוודא שהאזעקה נשמעת היטב בכל רחבי המפעל. יש לבצע תרגולי הימלטות כך שכל עובד יידע כיצד לפעול במקרה חירום.

      בקיאות מעמיקה ושירות מחויב באמת לכל לקוח

      תקנות הבטיחות בעבודה הן הבסיס למתן שירותים רבים ע"י חברת שלהבת. הבקיאות הרבה לאחר יותר מ-25 שנות פעילות בתחומי הבטיחות והגיהות מתורגמת להדרכות מקיפות ויסודיות, למילוי תפקידי מפתח כמו ממונה על הבטיחות במקומות עבודה שונים, להכנת תיקי מפעל ועוד ועוד. רשימת הלקוחות הארוכה של החברה – שכוללת בין השאר את שופרסל, משרד הכלכלה, עיריית באר שבע ואלקטרה – מעידה אף היא על טיב השירות.

      גיהות תעסוקתית

      הפירוש המילוני של המילה "גיהות" הוא הקפדה על כללי היגיינה למניעת מחלות. גיהות תעסוקתית פירושה שמירה על בריאות העובדים ונקיטת כל האמצעים הדרושים למניעת מחלות שעלולות להתפרץ עקב סביבת עבודה לא בריאה. חשוב להדגיש כי עובדות ועובדים עלולים להיות חשופים לשורה ארוכה מאוד של גורמי סיכון. בין השאר ישנם גורמי סיכון ביולוגיים (וירוסים וחיידקים. עובדים בתעשיית המזון מהחי חשופים לסיכון גם כתוצאה מהמגע עם בעלי חיים, חיים או מתים), גורמי סיכון רגשיים (ובפרט סטרס), גורמי סיכון כימיים לרבות חומרים רעילים, גורמים סביבתיים (זיהום אוויר, עשן, קרינה, רעש) וגורמי סיכון שנובעים מתכנון ארגונומי לקוי שמייצר לחץ על איבר מסוים ועלול לשחוק אותו. בהתאם נדרשת תשומת לב רבה לנושא, ועוד יותר מכך בקיאות מקצועית. חברת שלהבת מספקת מגוון רחב של שירותים בתחום הגיהות התעסוקתית, על בסיס למידה מתמדת וניסיון של יותר מ-25 שנים.

      עקרונות היסוד של גיהות תעסוקתית

      * הכרה – הבסיס ליצירת סביבת עבודה בריאה ובטוחה הוא היכרות מעמיקה עם כל גורמי הסיכון האפשריים, בהתאם לאופי הפעילות בכל מקום.

      * חיזוי – השלב הבא הוא זיהוי מראש של כל נקודות התורפה האפשריות, כך שאפשר יהיה להקדים תרופה למכה ולמחלה (ככלל, תמיד קל יותר וזול יותר למנוע מחלות מאשר לרפא מחלה שכבר נוצרה).

      * מניעה – נקיטת כל האמצעים לנטרול גורמי הסיכון שזוהו.

      * בקרה – מעקב מתמיד אחרי סביבת העבודה כדי לוודא שנשמרת בה רמת גיהות הולמת.

      בקיאות מקצועית מעמיקה ותשומת לב מלאה לכל פרט

      מחלקת הנדסה ופרויקטים של חברת שלהבת מספקת מגוון רחב של שירותים בתחום הגיהות התעסוקתית. ביניהם: ייעוץ מקיף על בסיס מודלים מתקדמים לזיהוי סיכונים סביבתיים ומתן פתרונות יעילים, כתיבת נהלים מפורטים להבטחת גיהות תעסוקתית מיטבית, תכנון ארגונומי מדויק, ייעוץ לטיפול בחומרים מסוכנים ועוד. כמו כן מקיימת החברה השתלמויות והכשרות בנושאים הרלוונטיים לגיהות. החברה פועלת מזה למעלה מ-25 שנים וכבר סיפקה שירותים ללקוחות כגון סלקום, עיריית חולון, אל על, המרכז הרפואי ע"ש סוראסקי, מחלבות גד ורדימיקס. כל פעילויות החברה מתבצעות מתוך תחושת אחריות רבה ועם מלוא תשומת הלב לכל פרט ופרט.

      ליצירת קשר השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

        מאמרים שלנו

        חברת פרסום דיגיטלי חברת פרסום דיגיטלי
        דילוג לתוכן